Tår kommer alltid ligga mig nära hjärtat på något sjukt, obehagligt men fint sätt


Jag var på modevisning igår. Ja, det är inget att prata om så sätt. Vi var där med skolan och det var kul, hej och hå. Jag skulle föreställa nån isprinsessa och hade på mig en isblå/grå klänning och hade vitt smink. Här och där hade jag även små stenar som skulle matcha is-temat. Jag hade runt ögonen, på naglarna och- se bara- på tånaglarna. Detta är ju roligt. Dels för att fötter/tår är väldigt osexigt och roligt och speciellt MINA.

Det var lite kämpigt att gå barfota och barbent i en vacker skapelse när man endast är prydd av blåmärken, skavsår, brännmärken och diverse DEFEKTER. Och så ska dessa stenar fram också. Tre små söta stenar som ska pryda min stortånagel.

Mms-ade till Ida. Hon tyckte detta var blogg-material. För hon VET så mycket väl min besatthet vid tår. Jag vet inte vad som är grejen med det? Jag har så länge jag kan minnas kollat väldigt mycket på öron och tår (förr var det även navlar, men ej längre). Just för att öron är så konstiga, dom är så himla himla fina och vackra just för att dom är så konstiga i formen. Och tår, jag vet inte, men det känns som att tår säger mycket om personen i fråga. Nu har jag blivit väldigt, väldigt sjuk ska sägas eftersom jag går i en skola där man får se folk halvnakna och barfota mest hela tiden. Kan ALLA tår och öron i min klass utantill. No kidding. Vet inte vad det ÄR. Bara DRAS till dessa små konstiga kroppsdelar. Kan sitta och titta i flera sekunder.

I may be sjuk med detta, men mest tror jag bara att jag tycker det är väldigt fint. På ett annorlunda sätt.
Länge leve dessa odefinierade, konstiga, vackra kroppsdelar!

/Jull


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0