Äckliga reklamfilmer på tv

Fy, fan vad jag ogillar (ska inte använda ordet hata) Miljonlotteriets reklamer på tv! Usch!! Explanation points overload på det!!!

Jo, jag har tänkt på speciellt en reklam the last couple of days. Ni vet den där när en medelålders, blond kvinna går runt i sitt kök hemma och tar på bänkarna och smeker det fina träet med orden ''Åh, vad jag önskar att jag kunde byta ut detta mot finare ek'' typ. Eller när hon säger ''Min dröm är att bygga ut köket och skaffa en stor köksö där många kan sitta när vi får besök''. Jag kommer inte ihåg exakt vad som sägs men hon går i alla fall runt där och drömmer sig bort i tankarna på att vinna en, eller flera, miljoner för att BYGGA UT SITT KÖK. Man ba ''Wtf!? Folk som har andra drömmar borde väl förtjäna dom där pengarna? Hon HAR ju redan ett asfint, dugligt kök (ja, det VAR verkligen skitfint!) Ge pengarna till fattiga länder eller fonder som stöttar sjukdomar istället!'' Älskar människor som har drömmar, no doubt, men är det verkligen OKEJ att publicera en sådan här PISSIG dröm i tv? Det känns som att det ger fel signaler, eller det GÖR det ju. Jag blir ju helt vansinnig. Bortskämda, simpla kvinna hade jag lust att säga till henne. Och VEM känner sympati med henne och hennes kök? Inte en jävel väl? Sverige är så sjukt bortskämt och vi har det redan så sjukt bra här. Varför ska vi bry oss om att en kvinna står i sitt fina, svenska kök och önskar sig ett ännu finare? Jag tycker det är lite äckligt.

Ja, det är äckligt.

/Jull


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0