Justin T eller Danny TÖNT!?



Tja!

Fick denna video länkad av Idd på min vägg på Facebook häromdagen. Kommentaren hon länkade videon med löd:

''är det sveriges svar på Justin Timberlake? :D''

Jag tittade på videon på mobilen eftersom det var det enda jag hade tillgängligt, såg första minuten och tänkte ''WTF!? Är detta på allvar eller skoj? Och för det andra, menar IDD skämt eller allvar med Justin T-look-a-like-grejen?'' Både jag och Idd har en grej med att vi inte pallar Justin T's flirtknep i låtar. Vi skrattar alltid när Justin säger/sjunger saker som:

 ''Gentlemen, goodnight. Ladies......... good mornin'. Hehehe''

eller typ

''I remember in december we were walking holding hands and i was your man. Can't we just get back to that? ....... Baby (uttalat ''bebe'')? Hehehe''


ALLTID detta ''hehe''-andet efter sina flirtkommentarer. Astöntigt, såklart. För man tänkte ju bara ''Vem fan faller för det?''

ANYWAY, ANYHOW.

Man kan inte ta Justin riktigt på allvar, och det kan jag inte heller med Danny i denna video. Jag har kollat in Youtube-kommentarerna för att kolla vad folk säger eftersom jag inte kunnat diskutera videon med någon. Och hälften var rasande över ''shake that millionaire-ass up and down''-imagen, 25% var typ ''Men hallå, ser ni inte att dom bara driver?'' och resten var ''Men åh, skitsam om det är allvar eller skoj. Låten är ju asskön!''

Jag känner bara att Danny är fett sexig, talangfull och vill SÅ HIMLA GÄRNA slå igenom med coola effekter och Chris Brown-låtar, och han försöker så mycket men allt blir bara blaj typ? In the club är typ världens töntigaste låt (om man utgår från texten), Amazing är ännu värre (om man utgår från texten) och denna låt? Ja, ska man utgå från texten sååeeee.... 

?

Alltså, WTF Danny!? Gör något vettigt! Okej, att Justin T's texter är typ töntiga också men han har väl visat sin talang från första stund genom att kunna dansa, sjunga, göra bra live-konserter och spela massa instrument. PLUS skriva sina låtar. Danny vill bara göra saker och vara nåt han inte är eller behärskar.

Och don't get me wrong, jag älskar Danny för att han försöker men han försöker bara på FEL SÄTT. Denna video var typ droppen för mig. Blir ledsen när jag ser detta. Speciellt när Dessie (#%FGJDLDJG!!!!????) är med.

I remember in june, Danny, when you sucked in that video. And i was thinking about your good ol' days. Can't you just get back to that? BABE!?!?!?!?

Snyft.
/Jull


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0