Viktigaste jobben

1. Undersköterska
Jag kan erkänna att innan jag började jobba inom vården så tänkte jag ''Jag skiter i om andra får jobb, bara jag får jobb och har det bra. Jag har varit smart nog att skaffa mig en utbildning.'' Men efter ´3/4 av ett år inom vården så inser jag hur viktigt deras jobb är. Alla förväntar sig att det ska stå någon och gåträna, mata, torka och duscha dig när du är 80 år och inte kan själv, men ingen vill ställa upp för den tidigare generationen.
Och det gör mig så ledsen och arg när man ser hur tidigare generation som varit med och byggt upp det samhälle med industri, världskrig, kallakrig och så vill ingen hjälpa de. Allt det som de har gjort för oss och inget tillbaka!
SKÄMMS!

Det är så synd att det inte alltid finns någon stolthet i yrket.


2. Lärare
Tänk när man gick i skolan och kände att man längtade till att gå på en speciell lektion för att det var en bra lärare. Sjukt hur mycket man lärde sig och vilka resultat man fick på proven.
Jag har alltid gillat skolan, men de lärarna som var sjukt tråkiga gjorde att skolan blev tråkig.


3.Politiker
Folk som inte tycker att det är vitkigt att röster eller SKITER i att rösta är skit personer. Alla ska rösta. Alla äv i politiker i ett demokratiskt samhälle.



/Idd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0