''Jätte''roligt

Är man och ser sina idoler Filip och Fredriks föreställning och inspireras av dom blir man en korrigeringsnörd utav bara helvete. Dom (jag vet att jag skriver ''dom'' men jag har inte lära mig än när man ska använda ''de'' eller ''dem'') är fruktansvärt (mest Fredrik) petiga med hur man skriver och jag blir också sån där, eller jag har nog alltid vara lite sån när det gäller att skriva. Vill alltid att det ska vara så noggrannt som möjligt grammatiskt sett. Efter föreställningen som var helt amazing drog vi oss bort mot Centralstationen i alla fall och slank in på Pressbyrån innan bussen gick. Blev sugen på lite godis och får då syn på denna lilla godispåse. Skrattar högt:



Är du sugen på lite ''Jätte'' salt godis? Jag FÖRSTÅR inte användningen av ''-tecknen? Är det att det är en jätte på bild och dom vill käcka till det hela lite med att göra en ordvits? I alla fall så är det så otroligt FEL ändå, för då använder man inte ''-tecknen. Jag fick bara intrycket av att dessa godisar inte var så salta, lite så där ironiskt ''Haha, vill du ha lite salt godis? Jättesalta är dom- NOT!'' Eller hur känner ni? Är det inte så? Hade jag framställt denna produktlansering hade jag bara kort och gott skrivit JÄTTESALT och man fattar ÄNDÅ! Man behöver inte lägga in ''-tecken för att förstå att det är jättesalt och en jätte som ''frontfigur''.

Men så är man glad att sånt här finns. Kul i vardagen.

/Jull

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0