ENERGI-ELEGI!?


Förväntar mig fan MINST 20 gillningar på denna! Nej, jag ska inte överdriva och säga 50 för så många människor har jag inte på Facebook som älskar mig. Jag kommer aldrig bli den där 94an som lägger in snygga plutmun-bra-hy-bra-hårdag-vita-tänder-bilder och får 84 gillningar.
MEN. Läste ni statusen eller? Hur jävla pigg kan man vara!?

Det är långfredag, people! Jag vaknar efter 8 timmar och går ner i hallen för att dra morgonpinket (hahaha, älskar ordet ''pinka''. Det är ju definitionen av att kissa hårt kan jag tycka). Går sedan ut i hallen/köket och börja öva pirrisar och snurrar för fullt. Passé, coupé, parallellt, utåtvridet, en, två, tre snurrar. ALLT detta innan FRUKOST!? Innan klockan NIO!? Efter att ha blivit lite yr sätter jag på spisen och lägger i äggen i kastrullen och fortsätter snurra när jag väntar på att äggen ska bli klara.

Mams och paps kommer ner. Mamma börjar ta fram frukost, smör, juice, bröd. Jag står och snurrar och mamma hojtar ''OSCH! Nu höll du på att välta ut smöret, Julia!'' och pappa kommer ner och kliar sig på bröstet med sömniga ögon och börjar direkt stoltsera med något nytt filmspel han gjort.

Ja, detta ska jag då inte säga är en så kallad ''VANLIG dag hemma hos Strandlinds'' för det här var då fan OVANLIGT. Att hela familjen står i köket kl 9 och gör sina vardagsysslor:

Jag - dansar
Mams - figurerar med husartiklar
Paps - är i sin egna fantastivärld och tjötar om sina enhandsprojekt

Så glad att jag vaknade med denna energin! Vad jag gjort efteråt? Jaaa..

 - Ätit frukosten med mamma och pappa då

- Plockat in frukosten, gjort i ordning i köket, lämnat gamla mjölkpaket i pappersinsamlingen

- Fyllt på äggpaketet med ägg från källaren

- Pratat med mamma om audition i Stockholm

- Övat ännu mer pirrisar

- Hjälpt pappa med sin ''Oscarskväll'' imorn, dvs stått i köket och BRÄNT i kanten på ett papper vars motiv är Rose ur ''Titanic'', den där målningen som Jack målade. Pappa ville ha en gammal touch på det så jag tog fram mina gamla skol-skills och skrynklade ihop pappret, blötte det med varmt vatten, skrynklade upp den, torkade den med hårtorken och brände sedan sidorna av den med tändaren. Så det osade bränt i hela köket.

PRODUKTIV OCH ENERGISK MORGON, JOTACK! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0